Algemene voorwaarden NIP

Versie 3.0 d.d. 25 april 2024

Artikel 1 Partijen en definities

Duurzaam Bouwloket: Als wij in deze voorwaarden Duurzaam Bouwloket (hierna: DBL) noemen, dan vallen daar de volgende juridische entiteiten onder:

Duurzaam Bouwloket B.V.: Duurzaam Bouwloket B.V. is gevestigd aan de Neerlandia 2, 1841 JK te Stompetoren. Ons KvK-nummer is 61505080.

Duurzaam Bouwloket Projecten B.V.: Duurzaam Bouwloket Projecten B.V. is gevestigd aan de Neerlandia 2, 1841 JK te Stompetoren. Ons KvK-nummer is 67589863.

Aanvrager(s): Iedere Bewoner die van een of meerdere Diensten van DBL gebruik maakt en deze voorwaarden heeft aanvaard.

Bedrijf (Bedrijven): De uitvoerende bouw-, isolatie- en installatiebedrijven waar DBL een samenwerkingsovereenkomst mee heeft gesloten voor de vervulling van haar Diensten.

Bewoner(s): Natuurlijke personen die een eigen woning bezitten.

Dienst(en): DBL verleent verschillende diensten aan Bewoners. Deze diensten staan in Artikel 3 uitgeschreven. In de daaropvolgende artikelen worden specifieke voorwaarden voor deelname aan deze diensten toegelicht.

Gemeente(n): Gemeenten die opdracht geven aan DBL voor het organiseren van een of meerdere Diensten voor haar bewoners.

Partijen: DBL en Aanvrager. Voorwaarden: De Voorwaarden als hierna vermeld. Deze voorwaarden zijn van toepassing op particulieren die gebruikmaken van de diensten van DBL.

Artikel 2. Algemene bepalingen

2.1 Voor de uitvoering van deze regeling hanteert DBL de subsidie verordening zoals deze door de Gemeente is vastgesteld.

2.2 Voor de toekenning van de subsidie moet aan de vereisten van de ISDE worden voldaan. Afhankelijk van de keuze welke wordt gemaakt gelden er aanvullende voorwaarden waaraan voldaan moet worden.

2.3 Aanvrager heeft het recht om bezwaar te maken als Aanvrager het niet eens is met het besluit. Bezwaar maken kan via de website van de Gemeente. Vermeld bij het bezwaar het referentienummer.

2.4 Partijen communiceren digitaal met elkaar. Het gebruik van digitale communicatie brengt risico’s met zich mee. DBL is niet aansprakelijk voor schade die hieruit eventueel voortvloeit.

2.5 DBL is gerechtigd deze voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Tussen de wijziging en de inwerkingtreding van de gewijzigde voorwaarden zal tenminste 1 maand zitten.

2.6 Aanvrager garandeert dat de door hem verstrekte informatie correct is. Indien wijzigingen plaatsvinden in deze gegevens, dan geeft Aanvrager deze per direct schriftelijk door.

2.7 Door aanmelding erkent Aanvrager deze voorwaarden gelezen te hebben en daarmee akkoord te gaan.

2.8 Aanvrager geeft met de aanvraag toestemming om tijdens de Dienst per e-mail te worden geïnformeerd over de Dienst.

2.9 Voor de uitvoering van deze subsidieregeling is de gemeente verplicht om na afloop verantwoording af te leggen aan het Rijk. Voor projecten die de gemeenten uitvoeren onder het Nationaal Isolatie Programma zullen wij aan de gemeenten rapporteren welke unieke adressen er mee hebben gedaan. Wij zullen hiervoor op de volgende gegevens moeten verantwoorden:

  • Adresgegevens
  • Getroffen maatregelen (incl. M2 en RD/U waarde)
  • Staat van de woning (energielabel of niet-geïsoleerde bouwdelen)
  • Ontvangen subsidie
  • Jaar van uitvoering van de maatregelen

Artikel 3. Diensten

DBL voert namens de gemeente de regeling Nationaal Isolatie Programma uit. In dit programma kunnen wij verschillende Diensten aanbieden aan particuliere woningeigenaren.

  • Bouwkundige advisering
  • Collectieve actie
  • Cashback regeling

Voor deze Diensten hebben we naast de algemene bepalingen ook specifieke bepalingen per Dienst opgenomen in deze voorwaarden.

Artikel 4. Bouwkundige advisering

4.1 Voor onze bouwkundige advisering verwijzen wij naar de voorwaarden ‘’Rechtsverhouding opdrachtgever-architect, ingenieur en adviseur DNR 2011’’ die op deze dienstverlening van toepassing is.

Artikel 5. Collectieve actie

5.1 Aanvrager kan deelnemen aan de collectieve actie gedurende de actieperiode benoemd op de website.

5.2 DBL organiseert voor de uitvoering van de regeling een collectieve actie voor woningeigenaren. Het actieaanbod is alleen beschikbaar voor Aanvragers, Bewoners die woonachtig zijn in de gemeente en die in de actieperiode een offerteaanvraag hebben ingediend. Bewoner kan niet met terugwerkende kracht gebruik maken van dit aanbod.

5.3 Deelname aan zo’n collectieve actie is voor Aanvrager gratis, de kosten voor de organisatie en uitvoering van de collectieve actie worden door de Gemeente betaald.

5.4 DBL stuurt de offerteaanvraag naar het Bedrijf. Het Bedrijf is zelf verantwoordelijk voor het offertetraject en de uit te voeren werkzaamheden.

5.5 DBL heeft een onafhankelijke rol bij de organisatie van de collectieve actie. Bij de organisatie van het aanbod wordt er gekeken naar de juiste prijs/kwaliteit verhouding, uitgaande van de actuele marktsituatie. Ook dient het Bedrijf aan certificeringsvereisten te voldoen.

5.6 Het actieaanbod (prijzen incl. BTW) en de beschikbare subsidie van de gemeente wordt automatisch verrekend in de prijs van de offerte. Het aanbod is niet stapelbaar met andere lopende kortingen of acties van de Bedrijven. Er kunnen bijkomende kosten in rekening worden gebracht bij niet standaard situaties.

5.7 Momenteel is er sprake van grote vraag en schaarste op de markt. Bedrijven hebben te maken met prijsstijgingen. Duurzaam Bouwloket staat in nauw contact met de deelnemende bedrijven om de prijzen zoveel mogelijk te garanderen. Mocht het zo zijn dat door stijgende grondstofprijzen een bedrijf de afgesproken prijs niet meer kan nakomen zal het bedrijf u op de hoogte stellen. Duurzaam Bouwloket zorgt ervoor dat het aanbod up-to-date blijft.

5.8 Aanvragers sluiten zelf een (koop)overeenkomst met het Bedrijf. DBL en eventueel betrokken Gemeente zijn geen onderdeel van de koopovereenkomst die Aanvrager met een uitvoerend Bedrijf aangaat.

5.9 Het Bedrijf is verantwoordelijk voor de kwaliteit van de geleverde goederen en diensten die volgen uit de koopovereenkomst met de Aanvrager. DBL is niet aansprakelijk voor eventuele tekortkomingen in de nakoming van de koopovereenkomst tussen Aanvrager en uitvoerend Bedrijf. DBL is niet aansprakelijk in het onverhoopte geval van een faillissement van een uitvoerend Bedrijf. DBL zal altijd een bemiddelende rol te spelen indien er een klacht of conflict zich voordoet, maar er kan geen schade op DBL worden verhaald door Aanvrager.

Artikel 6. Cashback

6.1 Toegezegde gelden uit de Dienst Cashback zijn definitief als voldaan wordt aan de voorwaarden voor deze Cashback. Deze voorwaarden staan vermeld op de website.

6.2 Aanvrager kan aanspraak maken op de Cashback als de producten gekocht, verwerkt en of geïnstalleerd zijn in de periode, die staat benoemd in de van toepassing zijnde verordening.

6.3 De producten/maatregelen zijn betaald en geïnstalleerd in de woning van de Aanvrager.

6.5 Na ontvangst van de volledige Cashback aanvraag heeft Duurzaam Bouwloket maximaal 8 weken de tijd om de aanvraag te behandelen.

6.6 Nadat de aanvraag is goedgekeurd krijgt de Aanvrager per mail bevestiging. Het toegekende subsidiebedrag wordt binnen 4 weken overgemaakt naar het opgegeven rekeningnummer.

6.7 Daar waar de gemeentelijke verordening en de hier benoemde voorwaarden tegenstrijdig zijn prevaleren de voorwaarden uit de gemeentelijke verordening.

6.8 De hoogte van het uit te betalen subsidiebedrag kan nooit hoger zijn dan het bedrag wat toegekend is aan subsidie.

Privacy

Voor onze Privacyverklaring verwijzen wij naar onze website www.duurzaambouwloket.nl.